Sorting
Source
Księgozbiór
(3)
Form of Work
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(3)
Branch
BIBLIOTEKA GŁÓWNA
(3)
Author
Baran Bogdan
(1)
Cioran Emil
(1)
Kania Ireneusz
(1)
Machiavelli Niccolo
(1)
Marrou Henri-Irénée (1904-1977)
(1)
Szopińska Agnieszka
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Subject
Egzystencjalizm
(1)
Wojna
(1)
Wychowanie
(1)
Subject: time
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
101-200
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Subject: place
Bizancjum (państwo dawne)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Starożytny Egipt
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
3 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
BIBLIOTEKA GŁÓWNA
There are copies available to loan: sygn. 37919 (1 egz.)
Book
In basket
Streszczenie: Dotyczy sztuki dobrego pokoju - racjonalnego organizowania państwa i skutecznego nim zarządzania
This item is available in one branch. Expand information to see details.
BIBLIOTEKA GŁÓWNA
There are copies available to loan: sygn. 37918 (1 egz.)
Book
In basket
Opis starożytnego wychowania w ciągu piętnastu wieków: od X wieku p.n.e. po V wiek n.e. Przez „wychowanie” rozumie się tu przede wszystkim edukację, choć zdaniem autora pojawiła się ona dopiero w momencie, gdy „kultura wojownika” przeszła w „kulturę skryby”, kulturę pisma, a „wychowanie” oparte na ideale tężyzny fizycznej przybrało formę kształtowania umiejętności intelektualnych. Ten półtoratysiącletni okres zaczął się i zakończył „wiekami ciemnymi”, okresami bez księgi: najpierw w Grecji przedhomeryckiej, a potem w chrześcijańskiej Europie po upadku starożytnego Rzymu. Dopiero w czasach karolińskich następuje odrodzenie edukacji, wtedy już chrześcijańskiej. Eksponując przede wszystkim okres edukacji hellenistycznej, Marrou szczegółowo opisuje sposób kształcenia szkolnego, metody pracy nauczycieli poszczególnych dyscyplin: nauki pisania, matematyki, muzyki, retoryki, a także, nauczanej w coraz mniejszym stopniu, kultury fizycznej. Mimo szczegółowości nadzwyczaj żywa i jasna narracja pozwala wczuć się w epokę, rozpoznać jej „puls”, który autor odnajduje z nieomylną intuicją. Polityczne przesłanie książki, jako że powstawała ona po części w czasie II wojny światowej, głosi, że mimo barbarzyńskich faz historii współczesny człowiek pozostaje dziedzicem starożytnego klasycyzmu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
BIBLIOTEKA GŁÓWNA
There are copies available to loan: sygn. 50116 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again