Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
BIBLIOTEKA GŁÓWNA
(6)
Czytelnia
(4)
Autor
Domański Roman (termodynamika)
(1)
Graffstein Jerzy
(1)
Kopecki Henryk
(1)
Krzymień Wiesław (1955- )
(1)
Stanisławski Jarosław (mechanika)
(1)
Stryczniewicz Wit
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(4)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Aerodynamika
(1)
Analiza numeryczna
(1)
Anemometria obrazowa
(1)
Automatyzacja
(1)
Bezpieczeństwo komunikacyjne
(1)
Drgania
(1)
Dynamika
(1)
Konstrukcja maszyn
(1)
Kopecki, Henryk
(1)
Lot
(1)
Lotnictwo
(1)
Mathcad
(1)
Mechanika stosowana
(1)
Pilot automatyczny
(1)
Polskie Zakłady Lotnicze (Mielec)
(1)
Pracownice i pracownicy naukowi
(1)
Przemysł lotniczy
(1)
Samoloty
(1)
Sterowanie
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Tor ruchu
(1)
Transport powietrzny
(1)
Układy nieliniowe
(1)
Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa (Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza)
(1)
Wymiana ciepła
(1)
Śmigłowce
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Mielec (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Inżynieria i technika
(4)
Fizyka i astronomia
(2)
Transport i logistyka
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Naukowa Instytutu Lotnictwa ; nr 62)
Istotnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lotu samolotu lub innego obiektu latającego jest kolizja z przeszkodą. Jakość sterowania manewrem antykolizyjnym dla wybranych praw sterowania w sposób istotny zależy od prawidłowego doboru wartości współczynników wzmocnienia. W pracy wybrano metodę LQR syntezy praw sterowania, działających w czterech kanałach, wykorzystującą całkowo-kwadratowy wskaźnik jakości. Jego poprawność wynika z odpowiednio dobranych, charakterystycznych parametrów zapewniając w ten sposób podobieństwo zachowania modelu z rzeczywistym obiektem. W pracy skupiono się na badaniu wpływu parametrycznej niepewności modelu wynikającej z ograniczonej znajomości współczynników aerodynamicznych. Przedstawiono metodę wyliczenia największego wpływu na współczynniki wzmocnień założonej arbitralnie parametrycznej niepewności współczynników aerodynamicznych. Badano w jakim stopniu wybrane wzmocnienia zależą od niepewności różnych zestawów współczynników aerodynamicznych. Wstępnie wytypowano najbardziej wrażliwe współczynniki wzmocnień i rozpatrywane wielkości najsilniej na nie oddziaływujące. W pracy zostały przedstawione matematyczne zależności opisujące kinematyczne zmienne samolotu i przeszkody. Stanowią one podstawę do sformułowania warunków stwierdzających o możliwości zagrożenie wystąpienia kolizji. Drugim istotnym celem określenia wspomnianych zmiennych było stworzenie przesłanek do wyboru odpowiedniego manewru antykolizyjnego oraz wyznaczenie wartości zadanych i ich ograniczeń nierównościowych stosowanych w procesie automatycznego sterowania samolotem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
BIBLIOTEKA GŁÓWNA
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51588, 51587, 51589 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51586 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Historyczna Instytutu Lotnictwa ; 18)
W 1971 roku kierownictwo Politechniki Rzeszowskiej powierzyło profesorowi Henrykowi Kopeckiemu opracowanie koncepcji oraz uruchomienie na Wydziale Mechanicznym kierunku lotniczego. Profesor Kopecki był pierwszym prodziekanem Oddziału Lotniczego a potem wieloletnim dyrektorem Instytutu Lotnictwa Politechniki Rzeszowskiej, gdzie odbywało się kształcenie przyszłych magistrów Inżynierów-pilotów. Podejmując się tego trudnego zadania, doprowadził do zaistnienia po raz pierwszy w polskim cywilnym szkolnictwie wyższym specjalności pilotaż. Profesor Henryk Kopecki posiada znaczny dorobek naukowy w zakresie nieliniowych zagadnień cienkościennych ustrojów nośnych. Jest autorem oraz współautorem ponad stu recenzowanych publikacji oraz czterech monografii. Wypromował piętnastu doktorów nauk technicznych. Był recenzentem wielu rozpraw doktorskich i habilitacyjnych oraz opiniodawcą wniosków o nadanie tytułu profesora. Za swoją wszechstronną działalność naukową otrzymał wiele odznaczeń, nagród i wyróżnień. W niniejszej książce przedstawia swoje wspomnienia z pracy w Instytucie Lotnictwa Politechniki Rzeszowskiej, opisuje szereg ciekawych wydarzeń, niekiedy trudnych w czasach burzliwej transformacji ustrojowej, przedstawia osoby z którymi miał zaszczyt współpracować.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
BIBLIOTEKA GŁÓWNA
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51655 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51654 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Naukowa Instytutu Lotnictwa ; nr 59)
W pracy przedstawiono metody obliczeń symulacyjnych dotyczące zagadnień mechaniki lotu śmigłowca oraz obciążeń i odkształceń wirników nośnych. Skoncentrowano się na kilku problemach o węższym zakresie związanych z bezpieczeństwem użytkowania śmigłowców: rozpoznanie uszkodzeń łopat wirników, określenie obszarów stref H-V, przeprowadzanie manewrów omijania przeszkód, wpływ nowych rozwiązań na obciążenia i osiągi oraz praca elementów struktury śmigłowca w wybranych stanach lotu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
BIBLIOTEKA GŁÓWNA
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48998 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 48997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Naukowa Instytutu Lotnictwa ; nr 50)
Anemometria obrazowa (ang. Particle Image Velocimetry, PIV) jest bezinwazyjną techniką pomiaru pola prędkości przepływającego płynu. Celem niniejszej monografii jest przybliżenie praktycznych aspektów pomiarów techniką anemometrii obrazowej w badaniach aerodynamicznych, będących jej najczęstszym zastosowaniem. Metoda pomiarowa anemometrii obrazowej polega na pomiarze przemieszczenia cząstek znacznikowych poruszających się w płynie. Pomimo prostoty modelu pomiaru uzyskanie prawidłowego wyniku wymaga od osób wykonujących badania znajomości szeregu zagadnień, obejmujących technikę laserową, rejestrację obrazów cząstek oraz przetwarzania obrazów i specyfiki opracowania danych pomiarowych PIV. W pracy przedstawiono zagadnienia związane z pomiarami za pomocą najpopularniejszej metodyki pomiarów PIV, opierającej się na cyfrowym opracowaniu pary obrazów cząstek poruszających się wraz z płynem w płaszczyźnie ekranu świetlnego. W pierwszej kolejności skupiono się na opisie fizycznych uwarunkowań badań oraz praktycznych aspektach pomiarów ze szczególnym uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa pracy z systemem PIV. Następnie przedstawiono przykłady prezentacji wyników oraz szacowania niepewności pomiaru. Opracowanie kierowane jest do specjalistów, badaczy oraz studentów prowadzących pomiary techniką PIV, w szczególności chcących zastosować ją do prowadzenia badań w tunelach aerodynamicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
BIBLIOTEKA GŁÓWNA
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48980, 48981 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Naukowa Instytutu Lotnictwa ; 57)
W pracy przedstawiono szeroki zakres współczynników konfiguracji dla zagadnień promieniowania. Przedstawiono szereg rozwiązań dla wybranych zadań obejmujących złożoną wymianę ciepła. Omówiony zestaw programów może być przydatny dla inżynierów i studentów. Przedstawiona praca nie jest podręcznikiem użytkowania programu MathCad, ale przykładami jego aplikacji w badaniu procesorów wymiany ciepła.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
BIBLIOTEKA GŁÓWNA
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49036 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Naukowa / Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa ; nr 58)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
BIBLIOTEKA GŁÓWNA
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48230, 48229, 48231, 48232 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 48228 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej