47470
Książka
W koszyku
Polityczność (w) edukacji. - Poznań : Uniwersytet Adama Mickiewicza, 2012. - 202, [2] s. ; 21 cm.
(Psychologia i Pedagogika ; 179)
Status dostępności:
BIBLIOTEKA GŁÓWNA
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41523, 41524, 41525 (3 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Książka jest próbą szerokiego spojrzenia na edukację. Edukacja postrzegana jest z perspektywy szeroko rozumianej humanistyki. Odwołując się do różnych koncepcji filozoficznych, socjologicznych i antropologicznych zwrócono na występujące w edukacji ostrograniczne zamknięcia. W koncepcjach tych dominującymi kategoriami są kanony, partykularyzm, roszczeniowość , hegemoniczność i wykluczenia. Marginalizowane są takie kategorie jak różnica, dialog czy wtórna symetryzacja . W ten sposób edukacja jedynie obowiązującej prawdy absolutnej przybiera postać dominującą. Wyjścia z tego ostrogranicznego zamykania edukacji upatruje autor książki w edukacji äwspólnoty granicö i edukacji äwspólnoty różnicyö. Edukacja przyjmuje wówczas procesualny wymiar. Granice poznania nie są wyraźnie określone. Jest to perspektywa ujmowania edukacji w szerokim horyzoncie kulturowym . Ten szeroki horyzont ujmowaniu edukacji jest główną tezą książki . Książka składa się z 8 rozdziałów. Są to kolejno: 1. Edukacyjne implikacje granic poznawania. 2. Polityczność (w) edukacji. 3. Partykularyzm i roszczeniowość w edukacji. 4. Edukacja opozycyjna w systemowym uwięzieniu. 5. Jedność i jedyność jako kategorie religijnych narracji fundamentalistycznych perspektywa edukacyjna. 6. Kanon, różnica, dialog jako kategorie dyskursów edukacyjnych. 7. Edukacja w perspektywie teorii pola. 8. Edukacja w perspektywie teorii gier.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej