47053
Książka
W koszyku
(Biblioteka Problemów Eksploatacji; nr 2205)
Status dostępności:
BIBLIOTEKA GŁÓWNA
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. S-10366/3, S-10212/17, S-10212/23, S-10366/17, S-10212/16, S-10212/20, S-10212/9, S-10366/18, S-10366/15, S-10366/9, S-10212/7, S-10212/22, S-10212/10, S-10366/14, S-10212/6, S-10366/6, S-10212/12, 51205, S-10366/20, S-10366/2, S-10212/24, S-10366/7, S-10212/13, S-10212/5, S-10212/2, S-10366/13, S-10366/11, S-10212/15, S-10212/19, S-10212/3, S-10366/12, S-10212/4, S-10212/14, S-10366/1, S-10212/18, S-10366/5 (36 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S-10212/1 (1 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: W opracowaniu dokonano weryfikacji ważniejszych teorii bezpieczeństwa lotów i wskazano, jak za ich pomocą można analizować zdarzenia lotnicze a tym samym poprawiać działanie systemu poprzez zmiany w obszarze organizacji i funkcjonowania organizacji lotniczych, a nie tylko poszczególnych wykonawców. W kolejnych rozdziałach książki wskazano na zagrożenia występujące w lotnictwie i ich wpływ na stan bezpieczeństwa oraz zaprezentowano podstawowe zasady zarządzania ryzykiem operacyjnym. Z badań wynika, że najbardziej zawodnym elementem systemu jest człowiek zarówno jako operator-pilot, kontroler mechanik, technik, inżynier itp., jak też człowiek kierujący lub zarządzający na różnych szczeblach organizacyjnych. Dotyczy to zarówno organizacji międzynarodowych, jak i krajowych. Wskazano, że poprawę bezpieczeństwa w lotnictwie można osiągnąć poprzez stosowanie rozwiązań systemowych zarówno na poziomie organizacji lotniczych, jak i wyższych szczeblach zarządzania. Podkreślono wagę wprowadzenia systemów zarządzania bezpieczeństwem, w tym szczególnie zaangażowania w problematykę bezpieczeństwa zarządzających na wysokim szczeblu zarządzania. W książce oprócz problemów związanych z transportem lotniczym poruszono niektóre kwestie związane z lotnictwem wojskowym. Jeden z podrozdziałów poświęcono problematyce związanej z przeciążeniami. Zagadnienie to jest szczególnie ważne w czasie lotów na samolotach o szczególnych możliwościach manewrowych, takich jak F-16.Wydanie drugie uzupełniono o wybrane elementy badania wypadków lotniczych. Rozdział ten opracowano w oparciu o badanie katastrofy samolotu Tu-154M w Smoleńsku.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej