47470
Availability:
BIBLIOTEKA GŁÓWNA
There are copies available to loan: sygn. 39669, 39668, 39929, 39930 (4 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 39667 (1 egz.)
Notes:
Summary, etc.
Streszczenie: Część I. U źródeł nauczania-psychologiczne prawidłowości uczenia się.Uczenie się-różnorodnośc ujęć teoretycznych, specyfika podejścia poznawczego, kontrola jako szczególny rodzaj kompetencji, uczenie się- podstawowe prawidłowości,implikacje dla praktyki. Część II. nauczanie od teorii do praktyki. Koncepcja nauczania przygotowawczego a idea edukacji całożyciowej, istota nauczania w ujęciu kognitywistycznym, od kierowania uczeniem się do kształtowania samoregulacji, wiedza o rozwoju psychicznym jako fundament (podstawa) nauczania, wiedza o różnicach indywidualnych w praktyce nauczania, nauczanie uczenia się, rozwijanie samoregulacji. Część III. Uczeń jako podmiot w procesie poznawania. Podstawowe narzędzia poznawcze:strategie poznawcze, zaawansowane narzędzia poznawcze:strategie metapoznawcze, indywidualne style uczenia się, pozapoznawcze uwarunkowania funkcjonowania uczenia. Część IV. Nauczyciel jako uczący się dorosły. O skuteczności oddziaływań dydakyycznych, trud stawania się nauczycielem, nauczyciel-człowiek profesjonalista, pomiar efektów uczenia się. Część V. Wybrane problemy edukacji XXI wieku. Czasy globalnych przemian:próba analizy psychologicznej, informacja, wiedza, doświadczenie indywidualne w dobie przemian ogólnoświatowych, poznawać siebie, rozumieć innych:uniwersalne cele kształcenia, z zagadnień dialogu edukacyjnego, problemy edukacji w zapisach wielkich dokumentów oświatowych, o niektórych zadaniach psychologa u początku XXI w.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again