46290
Status dostępności:
BIBLIOTEKA GŁÓWNA
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39669, 39668, 39929, 39930 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39667 (1 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Część I. U źródeł nauczania-psychologiczne prawidłowości uczenia się.Uczenie się-różnorodnośc ujęć teoretycznych, specyfika podejścia poznawczego, kontrola jako szczególny rodzaj kompetencji, uczenie się- podstawowe prawidłowości,implikacje dla praktyki. Część II. nauczanie od teorii do praktyki. Koncepcja nauczania przygotowawczego a idea edukacji całożyciowej, istota nauczania w ujęciu kognitywistycznym, od kierowania uczeniem się do kształtowania samoregulacji, wiedza o rozwoju psychicznym jako fundament (podstawa) nauczania, wiedza o różnicach indywidualnych w praktyce nauczania, nauczanie uczenia się, rozwijanie samoregulacji. Część III. Uczeń jako podmiot w procesie poznawania. Podstawowe narzędzia poznawcze:strategie poznawcze, zaawansowane narzędzia poznawcze:strategie metapoznawcze, indywidualne style uczenia się, pozapoznawcze uwarunkowania funkcjonowania uczenia. Część IV. Nauczyciel jako uczący się dorosły. O skuteczności oddziaływań dydakyycznych, trud stawania się nauczycielem, nauczyciel-człowiek profesjonalista, pomiar efektów uczenia się. Część V. Wybrane problemy edukacji XXI wieku. Czasy globalnych przemian:próba analizy psychologicznej, informacja, wiedza, doświadczenie indywidualne w dobie przemian ogólnoświatowych, poznawać siebie, rozumieć innych:uniwersalne cele kształcenia, z zagadnień dialogu edukacyjnego, problemy edukacji w zapisach wielkich dokumentów oświatowych, o niektórych zadaniach psychologa u początku XXI w.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej