47470
Książka
W koszyku
Monografia „Dylematy przygotowania metodycznego nauczycieli akademickich” stanowi próbę identyfikacji kompetencji metodycznych nauczycieli akademickich, które determinowane są różnorodnością i specyfiką procesów kształcenia w uczelniach wojskowych, ale jednocześnie stanowiących znaczący obszar w dydaktyce wojskowej i jednocześnie w dydaktyce szkoły wyższej. Podjęte rozważania w zakresie dylematów przygotowania metodycznego nauczycieli akademickich ukierunkowane były na deskrypcję zakresu kompetencji metodycznych nabywanych w procesie przygotowania metodycznego nauczycieli akademickich w polskich uczelniach wojskowych. Określono elementy wpływające na jego przebieg i skuteczność oraz zidentyfikowano kierunki perspektywicznych zmian. Istotnym efektem pragmatycznym przeprowadzonych badań, są skategoryzowane kierunki tych zmian proponowane do wdrożenia w procesie przygotowania metodycznego nauczycieli akademickich, poprzez zastosowanie określonych przez respondentów wskaźników w każdej ze zidentyfikowanych kategorii: zwiększenie liczby szkoleń metodycznych, wdrożenie praktycznych form kształcenia, zmiany organizacji procesu kształcenia, wprowadzenie rozwiązań systemowych, utworzenie komórki doskonalenia metodycznego, wdrożenie praktyk na innych uczelniach, zlecenie szkoleń metodycznych profesjonalistom, przeniesienie zadań administracyjnych na dziekanat lub sekretariat, zmniejszenie obciążenia dydaktycznego i naukowego oraz zwiększenie oprzyrządowania procesu dydaktycznego.
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
BIBLIOTEKA GŁÓWNA
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49155, 49156 (2 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 229-234.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej